Είδη κοινωνικών δικτύων

Σήμερα, υπάρχουν πολλοί ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης. Οι ιστότοποι διακρίνονται σε κατηγορίες ανάλογα με:

● το αντικείμενό τους, δηλ. το στόχο της δικτύωσης,
● τον τρόπο εγγραφής και συμμετοχής μελών (ελεύθερη ή περιορισμένη),
● τον τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των μελών τους και
● το είδος του περιεχομένου που ανταλλάσσουν οι χρήστες μεταξύ τους.

Άλλοι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης εστιάζουν σε συγκεκριμένα ενδιαφέροντα χρηστών, ενώ άλλοι δεν έχουν συγκεκριμένο στόχο ή αντικείμενο. Οι τελευταίοι συχνά αναφέρονται ως "παραδοσιακοί" ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και συνήθως έχουν ανοιχτή την ένταξη μελών σε όλους τους χρήστες του Διαδικτύου. Στους περισσότερους από αυτούς τους ιστότοπους τα μέλη μπορούν και να δημιουργήσουν το δικό τους δίκτυο φίλων και να εξαλείψουν τα μέλη που δεν έχουν κοινά ενδιαφέροντα ή στόχους. Σε κάποιους ιστότοπους η εγγραφή μελών είναι ελεύθερη, ενώ σε άλλους απαιτείται πρόσκληση από ένα υπάρχον μέλλον, δηλ. σύσταση του μέλους για την εγγραφή του.

Ο τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των μελών μπορεί να είναι ατομικός, δηλαδή ανάμεσα σε δύο άτομα, ή μαζικός όπου τα μέλη δημοσιεύουν περιεχόμενο ορατό σε όλους τα μέλη. Μπορεί να περιλαμβάνει δημοσιεύσεις μηνυμάτων ή ακόμα και ζωντανές συνομιλίες, σχόλια, νήματα συζητήσεων κλπ. Το περιεχόμενο που δημοσιεύουν ή ανταλλάσσουν μεταξύ τους τα μέλη του ιστότοπου μπορεί να είναι κείμενο, φωτογραφίες, ή ακόμα και βίντεο.

Τα ιστολόγια (blogs ή web logs) αποτελούν ένα είδος κοινωνικών δικτύων των οποίων τα μέλη (bloggers) δραστηριοποιούνται έντονα επαγγελματικά ή από προσωπικό ενδιαφέρον σε συγκεκριμένο τομέα ή θέμα και επιθυμούν να δημοσιεύουν τις προσωπικές τους απόψεις συνήθως με εκτενή τρόπο. Στόχος τους είναι προσελκύσουν απλούς χρήστες του Διαδικτύου οι οποίοι θα γίνουν αποδέκτες των προσωπικών του απόψεων, ή θα εμπλακούν σε διάλογο μαζί τους. Μπορούν να χαρακτηριστούν ως “ερασιτέχνες” δημοσιογράφοι ή συγγραφείς. Οι πιο δημοφιλείς ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης σήμερα είναι οι εξής:

● Facebook
● MySpace
● Youtube
● Blogger
● Flickr
● Twitter
● LinkedIn
ΕΙΚΟΝΕΣ












ΒΙΝΤΕΟ


ΑΡΘΡΑ

Οι περισσότεροι από εμάς όταν μιλάμε για κοινωνικά δίκτυα συνήθως αναφερόμαστε στα δημοφιλέστατα Facebook, Twitter και εσχάτως το Google+, ενώ κατά καιρούς έχουμε δει μέσα από το Techgear.gr διάφορα πιο εξειδικευμένα, όπως είναι τα Touristlink, Ourspot, So.cl κ.ά.
Foursquare Promo
Έτσι, λόγω της πληθώρας κοινωνικών δικτύων που ξεφυτρώνουν από παντού, η Foursquare αποφάσισε να δημιουργήσει ένα video, το οποίο προβάλεται και στην αρχική σελίδα της, με σκοπό να δελεάσει νέους χρήστες να εγγραφούν και να βάλουν στην καθημερινότητα τους τις λειτουργίες του.

Για όσους δεν γνωρίζουν, μέσα από το Foursquare μπορούν να δηλώνουν τις προτιμήσεις τους για πράγματα της καθημερινότητας τους (π.χ. φαγητό, εξόδους, ταξίδια κλπ.), όπως και για τους φίλους τους, με αποτέλεσμα η Foursquare να τους “ανταμείβει” με μετάλλια (badges), καθημερινές προσφορές, προτάσεις κλπ.
Η αλήθεια είναι ότι η Foursquare έχει καταφέρει να πάρει αρκετά επενδυτικά κεφάλαια, παρουσιάζοντας αξιοσημείωτη ανάπτυξη τα τελευταία τρία χρόνια με περισσότερους από 15 εκατ. χρήστες, ωστόσο, ακόμα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα βαριά χαρτιά.

1 σχόλιο:

  1. Επίσης για όσους δεν το γνωρίζουν, υπάρχουν και κοινωνικά δίκτυα για πολυεκατομμυριούχους. Όσο
    παράδοξο και αν ακούγεται, είναι γεγονός! Και δεν είναι μόνο ένα, υπάρχουν τουλάχιστον πέντε
    τέτοια site. Μου διαφεύγουν όμως τα ονόματα τους... Κάπου διάβασα ότι σου ζητούν φορολογική
    δήλωση για να εγγραφείς εναλλακτικά πρέπει να σε καλέσει κάποιο ήδη μέλος. Η ελίτ και η vip
    κάστα, τώρα και on-line...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή